dryland workouts?

Former Member
Former Member
I was wondering what everyone is doing for dryland? and how many times a week?
  • Former Member
    Former Member
    I was wondering what everyone is doing for dryland? and how many times a week? In addition to regular pool workouts (5/week), my coach has me doing 4 weekly dryland sessions - 25 minutes each, days 1+3 abs+skip rope, days 2+4 arms+legs (medicine ball/stretch cord work). I'm training for middle distance stroke events (2fly/4im).
  • Former Member
    Former Member
    im 13:woot: i have 1 hr 15 min practices daily, mornings and afternoons, avg 3500 yards. Wednesday, 1 hr 15 min practice in morning, 1 hr dryland and 1 hr 30min practice in afternoon :groovy: avg 5100 yards swum on wednesdays :weightlifter:. Im doin about 33100 yards per week:woot:
  • Former Member
    Former Member
    More important then the bulk versus long muscles is power versus strength. Power is how much you can lift once. Strength is how much you can lift over a give period of time. Strength is more useable muscle in everyday activities to include swimming. I used to lift weights towards the "Strength" way, it helps, but actually I think the "power" way is even more helpful...mostly for sprint
  • Former Member
    Former Member
    i weight lift, i do an hour of intense workout, like one minute rests between sets, 5 minute rests between exercises, average weight with more reps. usually i do more leg ang back exercises and once in awhile some chest and shoulder exercises. i run once or twice a week, 2k-4k, depends on my work sched and on the weather too. everyday handstand push-ups and abs when i'm at work.